وبلاگ شخصی پسر آفتاب

کاغذ پاره ها، دست نوشته ها، تفکرات، علاقه ها و عقیده ها

وبلاگ شخصی پسر آفتاب

کاغذ پاره ها، دست نوشته ها، تفکرات، علاقه ها و عقیده ها

مشخصات بلاگ
وبلاگ شخصی پسر آفتاب

وبلاگ شخصی پسر آفتاب
کاغذ پاره ها، خاطرات، دست نوشته ها، تفکرات، علاقه ها و عقیده ها

طبقه بندی موضوعی

دکتر حسین الهی قمشه ای

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۱۰ ب.ظ

 

یکی از دوستانم وبسایتی رو بهم معرفی کرد که اونجا سخنرانی های دکتر حسین الهی قمشه ای رو گذاشتن. از بچگی با سخنرانی هاش آشنا بودم ولی امروز بعد از مدت ها (حدود 6 سال) دوباره یکی از سخنرانی هاش رو شنیدم (بعد از این همه افت و خیز جهان بینی در افکارم) و خیلی برام خوب بود.
به نظرم خیلی دلنشین صحبت می کنه و هر وقت صحبت هاش رو میشنوم، آروم میشم. مثل یه تشنه ای که به آب میرسه. به قول یکی از معلمان ادبیات دوران دبیرستان (فکر می کنم پیش دانشگاهی) دکتر الهی قمشه ای وقتی صحبت می کنه، دُر می ریزه از کلامش.
 
در یکی از سخنرانی هاش، شعری زیبا خوند (که باعث شد من این متن رو بنویسم) که در مورد "وحدت دنیا به وسیله عشق" بود. (موضوع سخنرانی هم همین بود.):
 
 
"عامل اصلی ای که کل عالم رو به هم وصل می کنه، فقط عشقه.. و اگر ما بخواهیم وحدت پیدا بکنیم، فقط عشق می تونه این کارو بکنه."
 
و در ادامه این شعر رو می خونه که به نظرش این شعر، کل حوادثِ عالم رو بیان می کنه..
 
"من در خالیِ بی پایان عالم، صدایی شنیدم.. که همین یک صدا هم بود..
I heard a voice...
 
In the lonely world, I heard the voice..
 
که فریاد می کرد: عشق من! عشق من!
that cried: "My love, My love.."
 
که من نفهمیدم که این صدا رو من گفتم یا من شنیدم!
Which I don't know, whether I heard it or I said it..
"
 
------
برای گرفتن سخنرانی ها: 
 

 

  • پسر آفتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی